Een B2B webshop die wérkt

Van klant-specifieke prijzen tot slimme systeemintegraties: Magento biedt alles wat je nodig hebt voor efficiënt zakelijk bestellen. Ideaal voor bedrijven met vaste klanten, complexe afspraken en behoefte aan automatisering.

B2B webshop

De unieke kenmerken van een B2B webshop

Bij een B2B webshop heb je te maken met zakelijke klanten die vaak vaste afspraken hebben over bijvoorbeeld prijzen, bestelhoeveelheden, levervoorwaarden. Je kunt hierbij denken aan klant-specifieke catalogi, klant-specifieke kortingen, bestellijsten en offerte aanvragen. Een B2B webshop bevat over het algemeen meer maatwerk en veel hogere eisen aan gebruiksgemak en snelheid van bestellen.

De functies van Magento die hier perfect op aansluiten.

Magento is bij uitstek geschikt voor B2B webshops. Het platform ondersteunt veel standaard gevraagde specificaties zoals klantgroepen met eigen prijzen, staffelkortingen, inkoop limieten en aangepaste productlijsten. Daarnaast biedt Magento standaard al mogelijkheden zoals snelle bestelformulieren, offertes en zelfs punch-out integraties zodat de inkoper via zijn eigen inkoopsoftware kan bestellen. Ideaal voor bedrijven die efficiënt en foutloos willen inkopen.

Systeemintegraties: de kracht van automatisering

Voor B2B webshops is het belangrijk dat de webshop goed samenwerkt met andere systemen die je in gebruik hebt, zoals ERP, boekhoudsoftware of PIM systemen. Denk aan automatische synchronisatie van jouw voorraden, klantgegevens, prijzen en orderstatus. Dit voorkomt fouten, scheelt handmatig werk en zorgt ervoor dat alles soepel loopt. Magento heeft hier veel mogelijkheden voor, zowel via standaard extensies als maatwerk API-koppelingen.

Wanneer kies je voor een B2B-webshop?

Als je regelmatig bestellingen verwerkt van zakelijke klanten, veel klantafspraken hebt en behoefte hebt aan automatisering, dan is een B2B-webshop eigenlijk een no-brainer. Het zorgt voor minder foutgevoelige processen, betere service en schaalbaarheid. Als je een klein aantal vaste klanten hebt die liever gewoon mailen of bellen, dan is een webshop misschien (nog) niet de juiste investering. Alles draait om schaal, gemak en digitale volwassenheid van jouw klanten.

Benieuwd hoe wij jouw business kunnen ondersteunen?

Neem contact op
Cut the
bullshit